36. DaiRal

2012.11.04. 22:03 plzltn

Most nem szeretnék én beszélni, beszéljenek a képek, a videó!

DSCF2572

DSCF2527

Képre kattintva a képtárban további jó minőségű képek találhatók.

Az elkészült DaiRalt bemutatni hivatott kisfilm:

 

 

GY.I.K. és néhány saját gondolat

 

Következőkben néhány olyan kérdésre próbálok meg válaszolni, melyeket vagy rendszeresen feltesznek nekem, vagy legalább egyszer már megkérdezték, vagy esetleg nem tesznek fel, pedig szeretném, ha valaki feltenné.

5 komment

Címkék: motorkerékpár dmz dieselbike

35. Írok, hogy ne unatkozzak…

2012.10.02. 23:03 plzltn

 DSCF2121

Eltelt pár hét az átadás-átvétel óta, a tervek szerint szétszedtem a motort a legelemibb részeire. (a képről csak a kipufogó rendszer hiányzik) Előcsiszolva az alkatrészeit elszállítottam felület megmunkálásra, fekete és ezüsthorganyozásra, krómozásra, fényezésre. Az is terv volt, hogy a következő blogbejegyzés majd a már elkészült motorról fog íródni, csakhogy telik az idő, és nem tudom, meddig kell várnom az alkatrészekre. Ugyanakkor már majdnem minden egyéb kis munkát elvégeztem, több-kevesebb sikerrel, túl vagyok életem első vaspolírozásán is, már csak az új csavarokat kell megrendelni, és az alualkatrészeket leszállítani a polírozónak. Szóval nincs most komolyabb elfoglaltságom, így hát unaloműzőként írok egy kicsit az eddig történtekről egy nem tervezett részt. 

Szólj hozzá!

Címkék: dmz dieselbike Címkék

34.Az utolsó csavar is a helyén (befejeződött az építés része)!

2012.08.25. 15:57 plzltn

DSCF2026

De hogy mennyi történés árán értem ide…Huhh, elmesélni is nehéz lesz. Ha tartalomjegyzéket írnék bevezetőnek, akkor a következők benne lehetnének.

-Motorgenerál után elektromos kábelkorbácsot építettem, perifériák üzembe állításával, mentem a közelben mintegy 50 km-t.
-A tank zárttá tétele.
-Ülés megemelése.
-Majd szervezett útként újabb cca 50km, aminek egy utánfutón hazaszállítás lett a vége.
-A nemjól meghúzott vezérműtengely csavar lelazult, át is ugrott a szíj, mire a kipufogó szelep elérte a dugókat…de megúsztam.
-Javítás után, hosszú lehajtással, tompított kipufogóval a következő szervezett úton újabb 80 km…siker! (végsebesség mérés bíztató 113Km/h)
-Hőmérő óra tankba építse.
-Lámpák, tartói
-Esztétikai finomítások tömkelege.
- Feliratok
-Kipufogó
-Háttámla-hátsó ülés
-Elektromosság
-Ülés alatti burkolat
- Hátsó teleszkóp, …még mindig, sőt, „forever”!
- stb, stb, stb

2 komment

Címkék: dmz dieselbike

33. Ágyúval lőttek a pénztárcámra, jelentős a veszteség!

2012.06.07. 23:06 plzltn

 plzltn: DSCF1344

Ennek a résznek terveim szerint nem arról kellene szólnia, amiről fog. Sőt, azt terveztem, hogy ez a bejegyzés az utolsó lesz a motor szépészetét megelőzően. Vagyis elképzelésem szerint most azt kellett volna összefoglalnom, hogy a szerkezetkész korábbi állapotból hogyan jutottunk el az utolsó tervezett csavart is tartalmazó, elektromosan is kivitelezett, minden részletében kidolgozott, már csak szépészeti beavatkozás előtt álló teljesen kész motorhoz. 
 
De nem ez lesz a sztori, helyette az, hogy hogyan jutottam el a "szedjük szét, nézzünk bele, miért erős a kartergáz"-tól a teljes felújításig. Értsd: teljes motorgenerálig!
 

Szólj hozzá!

32. Út a szerkezetkész (már üzembiztos) állapotig

2012.04.20. 12:27 plzltn

plzltn: DSCF0462

Egyik reggel párommal sétálva lefelé a vasútállomásra az utcában lakó „vasügyi szakemberek” portája előtt, a kupac közepében egy gyöngyszemet pillantottam meg. Kisméretű, talán egyliteres tűzoltó készülék. (üresen). Megvan a tágulási tartály!

Szólj hozzá!

31. Megmondom, milyen menni a DaiRal-lal.

2012.04.05. 08:19 plzltn

plzltn: DSCF0320

Újra itthon. De jó is a motor felett aludni (egy szinttel). Motor! Mert mostantól talán nevezhetem már motornak, legalább is a formai állapota alapján. Ugyan menni nem tudott még Csabitól eljövet, de a hazaérkezés óta eltel 2 hét alatt egy kitűzött cél volt. Menni vele legalább 5-6 métert önerejéből. Mindegy milyen műszaki körülmények közt, de önjáró legyen a motor. Ezt annyira kőbe véstem magamnak, hogy ki is tűztem azt a vasárnap délutáni időpontot, amikorra meghívtam az onroad-os Mackót, Csabit és a családot is behergeltem az eseményre.

Szólj hozzá!

30. Dízelmotor a vázában!

2012.03.19. 22:16 plzltn

Szóval, mint kiderült, a villanyaknál sikerült kifelejteni azt a lehegesztést. Már az is elegendő volt, hogy a műhelyajtó küszöbén döccent egyet a 2 centis szintkülönbségen. Összecsuklott, s mire visszaráncigáltuk a műtőasztalra, menthetetlenné vált, szét kellett vágni teljesen a nyakat. Viszont most már lényegesen egyszerűbb volt a meglévő vázhoz beállítani újfent az 56 fok villaszöget, a függőlegest, és az egyéb paramétereket. 

plzltn: DSCF0018

3 komment

29. Ennyi szívás egy rakáson

2012.03.12. 19:04 plzltn

És nem is azt értem a cím alatt, hogy a végén kettétört a kész motor, hanem az odavezető vérzivataros utat.
 

plzltn: DSCF8785 jav 1

Szólj hozzá!

Címkék: dieselbike

28. Irány Érd!

2012.02.14. 10:59 plzltn


Ennek a résznek 4 nap eseménye fogja adni a tartalmat. Csabi tippje szerint,  valószínűleg egy egész hónapot fog igénybe venni a váz építése, mert ő csak hétvégenként ér rá. A munkája olyan, hogy hétköznapokon jó esetben este 6-ra ér haza, ami azt jelenti, esténként már nem nagyon érdemes nekiállni egy-egy órácskára, főként nekem nem érdemes utaznom annyiért napi 80-90 Km-t. Viszont Csabi munkaadója, a NELKE kft az év végén teljes leállást szokott végrehajtani, ami nekünk azt jelenti, lesz 4 egybefüggő napunk, amikor orrvérzésig csak a vázépítésnek élhetünk.

Élményekben, történésekben igen gazdag 4 nap volt ez. Nagyon látványosat haladtunk. De először is elmesélem pár képben a költözködés eseményét.

 

Szólj hozzá!

27. Drótváz

2012.01.27. 22:30 plzltn

 

plzltn: DSCF8452 média

Az előző részben sikerült alaposan elkalandozni a drótváz építésétől, pedig az sem állt le. Csak sok mellékes tevékenység, történés vette körül, amik alaposan megosztják az ember figyelmét. 

Szólj hozzá!

26. Szinusz, koszinusz szögfügvények

2012.01.06. 22:49 plzltn

plzltn: DSCF8558

Valamikor középsuliban, a Puskás Tivadar SZKI-ban az én fejembe is megpróbálta betölteni az akkor már nyugdíjba készülő Fodor Gyula bácsi a matematikát (talán nincs ma már az élők sorában, hisz ez több, mint 20(!) éve volt).  De én igen jól álltam ellent, így hát a hozott 4-es matekomat érettségire sikerült 2-esig rontani szépen fokozatosan. Igaz, magán az érettségin villantottam végül egy 4-est, de azt is csak azért, mert Gyulabá bejött a terembe amint bemondták a TV-be a feladatokat, majd jobbjában a krétával írva, ballal a szivaccsal törölve az előbbit, szépen felírta levezetéssel együtt a megoldásokat. Nekem meg volt eszem azonnal elkülöníteni pár A4-es lapot (akkor számozott mennyiség állt a rendelkezésünkre) amire 4-es osztályzatnyi anyagot sikerült gyorsírással felvinnem. (szóbelin meg kidumáltam magam –dumával sosem volt gondom, ha nem csajokról volt szó) Szóval csak azt akartam mondani, sokminden nem volt ínyemre a tanulni valók közül, de leginkább minden, ami nem esett az érdeklődési körömbe. A matek is ilyen volt, és pont szögfügvényeknél ideologizáltam meg magamnak, hogy amit valószínűleg nem kell használnom az életben, azt nem is érdemes megtanulnom. Egész eddig nem is. 

Szólj hozzá!

25. Nem tudtam, hogy a vázépítés ennyire bonyolult dolog.

2011.12.22. 07:46 plzltn

plzltn: DSCF8286

Azt gondoltam, főleg az előző rész végén szerzett „önbizalom” birtokában, hogy mit nekem váz? Kikeveredtem a tizedmilliméterek világából a gépészrészből, könnyebb lesz a dolgom. Csak odatartom, aztán addig forgatom, míg nem tetszik ott nekem. Végül odapöttyintem. Aha! Hittem, de rosszul.

1 komment

24. Erdős Csaba

2011.12.09. 14:04 plzltn

(…úgy mesélte Csaba: Egyik bemutatója után beszélgetésbe keveredett a nézők közül néhánnyal. Ők már e beszélgetés miatt is belátták, hogy hamis az arrafelé terjengő folyosópletyka, miszerint Erdős Csaba annyira beképzelt, hogy már saját magának sem köszön…)

 
plzltn: DSCF8167
Meg tudom magyarázni, kérem szépen…
Az úgy kezdődött, hogy valamikor szeptember elején motoroztam a dMZ-vel, ami után a történéseket így írtam le a fórumra:

Szólj hozzá!

23. A forma világa

2011.11.28. 14:35 plzltn


plzltn: H kerék3 4 5
Csináltam három kompozíciót küllőre, és feltettem fűnek-fának a kérdést, melyiket?
Kivétel nélkül mindenki az ötküllősre voksolt. Sokan még többet javasoltak. Amit én meg is értenék, csak van pár gond a „sok” küllővel. Az egyik, hogy minél több, annál nehezebb mögé férve a fényezést (csiszolás, felületkezelés) elvégezni. Másik, a több hegesztés eséllyel nagyobb mértékben húzza meg a csapágyházat.
Bár valóban az esztétika a minél több küllőért kiált. Végül Csabi bedobta a tutit, szerinte meg kellene ívelni őket. Pár képben elmesélem, hogyan lett a kezei közt olyanná, amilyennek megálmodta. 

2 komment

22. Szerzemények, nem is egy!

2011.11.19. 08:35 plzltn

 

plzltn: DSCF7955

 
Igen, a kép nem csal, kettő is van. Az egyik Alfi névre hallgat, a másik meg Suzuki GS750-re. 

1 komment

21. Hátsó kerék

2011.11.10. 06:37 plzltn

plzltn: DSCF7852

Már azt hittem, a kardánból készített szekunder hajtással letudtam minden rázós pontját a motornak a forgó-mozgó alkatrészek terén. De nem!  A hátsó kerék is egy csomó kérdést, kételyt vetett elém. Tisztázásuk után végül még rajzolnom is kellett, aminek eredményére az eddigi legszínesebb kétdimenziós alkotásom született meg. De ne szaladjunk a végére, inkább nézzük, hogyan is jutottam el odáig?

 

Szólj hozzá!

20. Szekunder hajtás - kardánnal

2011.10.31. 20:37 plzltn

 

plzltn: poldi kalapacs

Teljesen elfelejtettem már, mi az a Poldi kalapács. Pedig 2 éve a dMZ-nél még használtuk is Béla Bácsival. Akkor ismerkedtem meg vele, de mostanra valahogy ki is ment a fejemből. Egy anyagkeménység mérő eszköz, amiről részletesen lehet olvasni interneten, akár több helyen is.

Szólj hozzá!

19. Robi

2011.10.26. 14:17 plzltn


plzltn: DSCF7226

Veszélybe került a motor megépítése, legalább is határidejének tarthatósága. Elvesztettem a segédemet, Robit. Elhunyt. 

Szólj hozzá!

18. Ki az a Nyicskó István?

2011.10.20. 16:21 plzltn

 


plzltn: DSCF7562

Hogy kicsoda Nyicskó István? Hát ennek a mesteri munkának az elkövetője.

Szólj hozzá!

17. Akik már megcsinálták

2011.10.12. 12:47 plzltn

 

plzltn: DSCF7400

Egyik nap meguntam, hogy az a fő gondom, hogyan mozgassam a motort állványostul. Szerencsére találtam még egy szál 60X40-es zárt szelvény anyagot, némi fűtéscsövet. Persze 4 egyforma kerék már nem jött össze, le kellett menni a barkácsboltba. De jó lesz még télire a fát felhordani a tárolóból is.

Szólj hozzá!

16. DaiRal

2011.09.30. 14:24 plzltn

Amíg nem találtatik jobb név neki, ...addig Daihatsu Ural házasság, a DaiRal.

 

Szólj hozzá!

15. Amíg a felvett videó anyag vágóasztalon van…

2011.09.26. 22:27 plzltn

Mintha az első, második résznél tartanák. Ábrándozás, tervezgetés. A „hogyan kezdjek bele” kérdések. Minden esetre az elkészült DaiRal hajtómű sokmindenben irányt szab, és egyszerre szabadságot is hagy, hisz még most is rengeteg választási lehetőségem van. A méricskélés, latolgatás eredményeképpen jött is ki egészen más karakterisztikájú motor képe, mint amit chopperként az elején vizionáltam. De ne szaladjunk ennyire előre a történésekben.
 

plzltn: DSCF7413

Először is Csabit áthívtam a hétvégén. Mostantól nagyrészt te következel a vázcsinálással –mondtam neki. Kicsit fényképezkedtünk Csabival, látni szerettük volna, ha tartani akarjuk a motor arányossági alap követelményeket, akkor merre hány centi szabad hellyel gazdálkodhatunk. 
 
 

Szólj hozzá!

14. Valami közeleg…

2011.09.08. 11:16 plzltn

Úgy érzem, egy olyan fordulópont érkezése várható, aminek a megélésében már részes voltam egyszer. A dMZ-nél is fontos pontnak illettem azt a mozzanatot, amikor egy működő hajtóművet indíthattam be az enyémnél legalább kicsit profibb videó kamera előtt, a videós haver forgatókönyve szerint. Ezt érzem most is, közeleg  a pillanat.

Nincs már sok hátra, na de nézzük, mi is történt az eltelt rövid időszakban.

plzltn: DSCF7284

 

2 komment

13. A szerencséhez kudarc is jár

2011.08.27. 23:50 plzltn

 

plzltn: DSCF6846

Emlékszünk? Egyszer valamikor réges-régen egy messzi, messzi galaxisban…úgy fél éve elhangzott egy mondat: (cink venni egy darab csavart 12 Ft-ért?...) A kuplunghoz kellett a nem normál menetűek mellé hatodiknak normál menettel egy darab. Hát én bementem a közeli barkácsboltba, ahol azt kérdezték, mennyit adjunk Zolikám? Egyet! Azaz 1-et. A dMZ óta tudják, előfordulhat, hogy komolyan beszélek ilyenkor. Volt is egy sztori, még a kezdetek kezdetén a boltban lévő egyhengeres dízel blokkal –amit valamikor valakinek rendeltek, de az nem jött érte- tettem egy ajánlatot. Nekem adják ingyen, én meg építek egy három hengeres Etz-t belőle (aminek hátul két kereke van, de független felfüggesztéssel, azaz egymástól külön is tudnának dőlni, mint a Piaggo MP3 kerekei) Az ingyenességért cserébe az egész gépezet a cég nevét fogja hirdetni, mint kiemelt támogató. Elutasítás volt a válasz, de a dMZ elkészülte után újra feltettem a kérdést, és láttam a górén, komolyan elgondolkodik rajta. 
Szóval a csavar! Naná, hogy nem kellett fizetnem. Tehát pár év alatt majd egyesével feltöltöm ingyen a csavarkészletemet. A módszer már ismert, hi-hi…

Szólj hozzá!

12. Gondolafoszlányok az összkoncepcióról.

2011.08.16. 14:20 plzltn



plzltn: DSCF6836 Tényleg, még soha egyetlen szót sem ejtettem annak kérdéséről, hogy milyennek is képzelem el a „nagydízelt”. És ez egyáltalán nem azért van, mert nincs egy vacak gondolatom se a küllemet illetően.  Ellenkezőleg! Túlságosan is sok gondolatom van, bizonyos részeket illetően akár több, egymásnak ellentmondó is. Ráadásul van bennem egy belső feszültség, egy kettősség is. Két végletet jelentő alapkoncepció is járkál a fejemben. Az egyik, hogy legyen nagyon felhasználó barát a felépítmény, fáradságmentes élvezet legyen rajta a motorozás. Egyszerű, csak a legfontosabb szerveket viselő motor legyen, hagyományos formavilággal, amit a jelen kor átlagos szemlélője konvencionálisan szépnek lát. Azaz a legtöbb embernek, az átlagembernek tetsző motor képét hordozza a mű. A másik koncepció pedig a meghökkentés lenne. Minél radikálisabb megoldások alkalmazását képzelem el, olyan ötleteim vannak egyes alkatrészekre, melyek meredeken ellentmondanak az első alapelvnek, a „használható átlagszépségnek”. A közönségét megosztó megoldások ötletei sorakoznak itt bent „a két fülem közé szorult moslékos vödörben”. (Ezt a kifejezést egy interneten megismert embertől kölcsönöztem, aki 4 kerék hajtású, 4 kerék kormányzású Trabantot alkotott kedvtelésből. Vasának neve: Trabula …megérne egy misét…)

Szólj hozzá!

11. Ez 12 lett, maradhat?

2011.08.02. 11:33 plzltn

plzltn: DSCF7118

 
 
Tényleg, most, hogy lett közdarabom az Ural lendkerék, és Smart fogaskoszorú közé, vajon mennyi súlyt sikerült behoznom a hiányzó 4 kg-ból? Éppen 4-et. De azért a vödörre le kell venni olyan 20-25 dekát, ezzel együtt szerintem ennek már el kell mennie az eredeti lendtömeg helyett. Nem fog pörögni 12 ezret a motor, attól nem kell félni.
 

Szólj hozzá!

10. Shoppingolás férfimódra

2011.07.22. 13:06 plzltn


 

 

plzltn: DSCF6845

A képen a kis feleségem látható. Szombat reggel megkérdeztem, eljön e velem shoppingolni. Nincs kifejezés rá, mennyire meglepte őt a kérdésem, eddig ilyen kérdés csak tőle hangzott el, és az igen válaszért majdnem mindig nyaggatnia kellett. Hamarosan alább hagyott a lelkesedése, amint kiböktem neki, hova és miért. Az egyik szomszédos település messzehírű autóbontójába. Történt ugyanis, hogy valamelyik hétköznap lenéztem a kisvárosunk, kis bontójába. Nekiálltam ugyanis keresgélni olyan fogaskoszorút, ami fogosztásában megfelelő a Smart önindítóhoz, átmérőben, ha tetszik, fogszámban meg ideális az Ural lendkerék és kuplungharang közé. Amekkora kereket a kényelmesen elhelyezett önindító pont eléri. A szomszéd szerelőnél volt egy kispolszki motorblokk, aminek a koszorúja szemre pont akkora volt, ami jó lehet nekem. Megmérni sehogy sem bírtuk, mert a kupac legalján volt, (rajta vagy 6 db BMW autó alkatrészei) egyébként meg azt nem szedhettük volna le, mert úgy kompletten volt az árúba bocsátható „üzemképesek” halmazába sorolva. Tehát ha jó lett volna, és hozzáférünk is, akkor sem szedhettük volna el. Ezért tehát pénteken 2 darab ezresért magamévá tettem egy komplett kispók lendkereket az említett bontóban. Na de otthon derült csak ki, hogy annyi a differencia, amennyit  tolómérővel is alig tudtunk volna előre látni. Pont annyival volt nagyobb a kelleténél, hogy bár éppen befért a harang alá, de egy papírlapot (és nem söralátétre gondolok) már nem lehetett volna berakni egyszerre mindkét oldalán a kerék és a kuplungharang közé. Egyszóval biztonsági távolság nuku. Nem jó, kell egy kisebb. Legalább, és egyben legfeljebb egy-két foggal kevesebb fogszámú. De azt egy viszonylag kis bontó kevés portékájából csak nagy szerencsével lehet megtalálni. Tehát a válogatáshoz legjobb elmenni egy nagyobb árúbőséggel bíró bontóba –gondoltam, de leginkább már haladni akartam a hétvégén. Na, hát így keveredtünk szombat délelőtt a képen látható helyre, ahol a végeláthatatlan polcsorokon gépkocsik alkatrészei sorakoztak ruhák és egyéb csecsebecsék helyett.

Szólj hozzá!

9. Jogászkodjunk

2011.07.16. 11:59 plzltn

 Egy kis kitérőt kell tennem az események tényleges menetéből. Úgy emlékszem, nem említettem a jogi vonatkozású eseményeket. Pedig azok több szálon is futottak, és érdekes eredményeket is hoztak. Még a motorépítésre felkészülés idején történt, mikor a céges kocsim szervízelése kapcsán a fiat szervizvezetővel beszélgettem, ő megemlítette a Baranyai Mérnökiroda Kft-t. Javasolta, hogy a kérdéseimmel forduljak hozzájuk. De előtte nézzük csak, mik is ezek a kérdések.

Szólj hozzá!

8. Öninduljunk

2011.07.10. 18:25 plzltn

 

plzltn: DSCF6783

Mivel korábban, a 6. részben már említettem, nem tiszta az eredeti Daihatsu önindító felhasználhatósága, vagyis hogy pont az Ural váltóba esne bele, ezért elkezdtem keresni egy lehetséges másik megoldást. Sok erőt nem fektettem bele, de annyit megtettem, hogy valamivel korábban elmentem Quattromanhoz, és kértem tőle egy Smart önindítót, és mivel annak más a fogosztása, így hozzá egy leszedett fogaskoszorút is. Csak amolyan méretalapnak, egy lehetséges másik elhelyezés felfedezéséhez. Benzines Smarté volt éppen kéznél dízelt nem találtunk, amelyekről tudható, hogy csak a hosszukban van egy fél centis eltérés, egyébként egyformák. Felfogatásban, elhelyezkedésben csereszabatosak lennének (ha a belseje nem kérdés). Sőt, másnap reggel eszembe jutott, hogy a környékünkön van egy önindító-generátor felújító üzeme egy régi barátomnak, volt évfolyamtársamnak, akitől kaptam is szintén próbára egy dízel Smart indító motort. Vatta újat.
 

Szólj hozzá!

7. Ez már javában a munka hada

2011.07.08. 11:29 plzltn



Baj van! Aggasztó baj van. Feleségemmel egy szombat reggel kiülve a kertbe, papírt, tollat ragadtunk, és fontossági sorrendbe összeírtuk az éves tervezett kiadásokat. Csak a nagyobb volumenűeket, és csak olyanokat, amiktől idén már nem tudunk eltekinteni. Olyanokra gondolok, mint a ház komplett redőnyzete, az éves rendes tűzifa adag, egy kevés szén tartalék felhalmozása végszükség esetére, Vagy a szaletlit is régóta terveztük befejezni a legfontosabbal együtt, a riasztóval. Mindegyik mellé odaírtunk egy összeget, amilyen költségnek saccoljuk, alján összeadtuk. Aztán egy másik oszlopba felírtuk a jelenlegi számlaegyenlegünket, meg alá írtuk az év hátralévő honapjainak számával szorzott havi összeget, amiről úgy gondoltuk, ennyit havonta félre tudunk tenni a napi megélhetésen túl. (sok magyar honfitársunknak ilyen rovat nincs is, hálát adhatunk az égnek) A két oszlop számait előjel helyesen összeadva 4 tizedes pontossággal megkaptuk azt a megmaradó összeget, amit motorépítésre költhetek. És pedig: 0,0000 HUF hajszál pontosan! Valaki, ha látja, szóljon a csodának, hogy nézzen be hozzánk is egy pöttyet. Meghívnánk egy kávéra…

…Inkább dolgozzunk.
A lendkerék gyári tömegétől gondolom nem nagyon szabad eltérni. Régen mintha a Ladás korszakban lett volna valami olyan megoldás, ahol faragtak a lendkerékből (is) annak érdekében, hogy könnyebben és jobban pörögjön fel a motor. Ezt talán itt most kerülni kellene a dízel esetében. Tehát méregettem egy keveset:

plzltn: DSCF6794

 

Szólj hozzá!

6. Gyűlnek otthon az alkatrészek, velük a kérdések is.

2011.06.30. 16:10 plzltn

 


 
 
Az eltelt időben sokminden történt, lesz miről beszámolnom, de előtte egy kérdésem lenne az utolsó kisvideóhoz. Mint látható volt, igen rendesen jött a kartergáz a kivezető csövön. Hogy ez mennyi, azt szakmai hozzáértés híján nem tudom. Csak azt tudom, hogy minél kopottabb egy dugó/gyűrű páros, annál több gáz jön ott ki. Kérdés, hogy az én Daihatsum hol tart ebben a kopási folyamatban. Mondjuk, ha az derül ki, hogy igen nagyon hulladék, akkor sincs baj, a motor megépülhet nyugodtan. Legfeljebb két eset állhat elő. Ha szarra sikerül a motorépítés, vagy be sem tudom fejezni, akkor legfeljebb nem kár a rossz blokkért. Ha meg sikeresen megépül a moci, akkor megér amúgy is egy blokk felújítást, esetleg egy másik blokkot. Aztán az is lehet, sikeres építéshez egy jó blokkom van… oszt ámen…
 

plzltn: DSCF6600

 

Szólj hozzá!

5. Keleti logika?!

2011.06.14. 16:10 plzltn

  

Beindult a zsizsgés, mozgás! Minden utam a műhelybe vezet. Ennek kétségtelenül Robi örül a legjobban, így vele vagyok. Pontosabban ő ezt úgy látja, hogy velem, a gazdival lehet. Ha egy métert arrébb megyek, azonnal követ. Megáll a lábam mellett, és a fejét úgy tartja, hogy az lehetőleg éppen hozzám érjen kicsit. Ha leülök, azonnal befúrja  a fejét az alkarom, és combom közé, fejét a combomra téve. 
 

plzltn: DSCF6812

2 komment

4. Daihatsu 1.0 d

2011.06.03. 21:47 plzltn

 

Forrás a használtautó oldalak és a (veterán) alkatrész börze.
A váltóval történt a kisebb érdekesség. Szolnokon a Cora parkolója is otthont ad évente többször is az Alföldi Veterán Börzének. Nem tudom ez lenne e az ország és egy szezon legnagyobb ilyen rendezvénye, de tény, még sosem csalódtam benne. Most se.
 

plzltn: DSCF6461 

Szólj hozzá!

3. Egyre messzebb a határozott döntés?

2011.05.24. 23:13 plzltn

 

Milyen váltó legyen a dízel mögött? Egyáltalán, milyen elrendezésű legyen a motor váltó párosítás? Lehet ugye keresztbe elhelyezett főtengely irányú, és akkor egy primer hajtást kell összehozni, meg egy ahhoz való váltót szerezni. És lehet hosszában beépített, akkor viszont a hozzá eszkábált váltó „elnyeli” a primer hajtást. Ha keresztirány, akkor milyen váltót alkalmazhatnék, az hogyan illeszkedjék a primer hajtáshoz? Száraz vagy olajos környezet legyen?
 
Látva a kínálkozó motorblokkokat, a legerősebb változat a Fiat Multijet, a maga 75 lovával, de az Opel motor is 55. A háromhengeresek viszont 50 alattiak. A Smart kisdízele 44, a Daihatsu TD-je 48, a sima szívó meg 38 lóerő. Mondjuk a négyhengeresnél talán nem érdemes keresztirányú elhelyezéssel számolni. Volt ugyan ilyen előd, akit követni lehetne. De elsőre azt gondolom, ezzel odatennék a kényelmes használhatóságnak. A nagy terpesz nekem kimondottan nem megy. A háromhengeresek talán keresztbe fordíthatók, viszont akkor még mindig kérdés, melyik váltó bírná el a 40-50 lóerő körüli teljesítményt? Mondjuk lehetne Harley váltót szerezni, de azt már a dMZ-nél láthattam, ez a vonal nem az én pénztárcámnak való.

Szólj hozzá!

2. Milyen motorból?

2011.05.11. 15:03 plzltn

plzltn: Fénykép0071

Kicsit körüljártam a blokkválasztást, egy-két kellemes meglepetésben volt részem. Először is végignéztem a hasznaltauto.hu-t keresve a Charade-okat. Vannak. Ha nem is lehet Dunát rekeszteni velük, de folyamatos az ellátás, 100 ezer és 400 ezer forint közé esnek a komplett autók.
 
Az egyik legolcsóbbat árulóval meg is beszéltem egy találkozót. Magyar papírokkal, működőképesen forgalomból kivonva kínálta. A legjobb. Sokat nem kérhet, nekem meg így is jó. Rettenetesen nézett ki az egész motortér. Gőzborotvával ugyan kimosta, a maradványok alapján úgy tűnik, volt is mit - mintha spriccelt volna kifelé az olaj a motorból. Védekezésként minden létező tömítési pontnál vastagon sziloplaszttal megkente, de annyira, hogy csak a kinyomott feleslegből egész tubusnyi összeszedhető lett volna.

19 komment

Címkék: motor dizel

1. Készül a magyar dízel-motorkerékpár

2011.04.28. 13:00 plzltn

Kezdetben a dMZ-nél az a gondolat is meghúzódott a puszta és célnélküli építésen túl, hogy de jó lesz rajta motorozni! Gondoltam, olcsó lenne azzal munkába járni. Vagy mondjuk úgy, egy ábrándként ez is bennem volt. Mint tudjuk, ez a része nem jött össze. Már az építés megkezdése pillanatában kiderült, azzal a koncepcióval / motorral ebben az országban teljesen esélytelen a legalizálás. A 3 lóerő se támogatná a számára már interkontinentálisnak számító napi 50-60 kilométert. Így jött az elhatározás: kellene egy akkora dízel-motorkerékpár fabrikálni, amit legalább teljesítménye alkalmassá tesz a nagyobb távolságok leküzdésére. Lehetne sokkal inkább használható, mint szép, tehát fordított felállású, mint ahogyan sokan minősítették a dMZ-t.

19 komment

Címkék: dízel motorkerékpár dmz