8. Öninduljunk

2011.07.10. 18:25 plzltn

 

plzltn: DSCF6783

Mivel korábban, a 6. részben már említettem, nem tiszta az eredeti Daihatsu önindító felhasználhatósága, vagyis hogy pont az Ural váltóba esne bele, ezért elkezdtem keresni egy lehetséges másik megoldást. Sok erőt nem fektettem bele, de annyit megtettem, hogy valamivel korábban elmentem Quattromanhoz, és kértem tőle egy Smart önindítót, és mivel annak más a fogosztása, így hozzá egy leszedett fogaskoszorút is. Csak amolyan méretalapnak, egy lehetséges másik elhelyezés felfedezéséhez. Benzines Smarté volt éppen kéznél dízelt nem találtunk, amelyekről tudható, hogy csak a hosszukban van egy fél centis eltérés, egyébként egyformák. Felfogatásban, elhelyezkedésben csereszabatosak lennének (ha a belseje nem kérdés). Sőt, másnap reggel eszembe jutott, hogy a környékünkön van egy önindító-generátor felújító üzeme egy régi barátomnak, volt évfolyamtársamnak, akitől kaptam is szintén próbára egy dízel Smart indító motort. Vatta újat.
 

Szólj hozzá!

7. Ez már javában a munka hada

2011.07.08. 11:29 plzltn



Baj van! Aggasztó baj van. Feleségemmel egy szombat reggel kiülve a kertbe, papírt, tollat ragadtunk, és fontossági sorrendbe összeírtuk az éves tervezett kiadásokat. Csak a nagyobb volumenűeket, és csak olyanokat, amiktől idén már nem tudunk eltekinteni. Olyanokra gondolok, mint a ház komplett redőnyzete, az éves rendes tűzifa adag, egy kevés szén tartalék felhalmozása végszükség esetére, Vagy a szaletlit is régóta terveztük befejezni a legfontosabbal együtt, a riasztóval. Mindegyik mellé odaírtunk egy összeget, amilyen költségnek saccoljuk, alján összeadtuk. Aztán egy másik oszlopba felírtuk a jelenlegi számlaegyenlegünket, meg alá írtuk az év hátralévő honapjainak számával szorzott havi összeget, amiről úgy gondoltuk, ennyit havonta félre tudunk tenni a napi megélhetésen túl. (sok magyar honfitársunknak ilyen rovat nincs is, hálát adhatunk az égnek) A két oszlop számait előjel helyesen összeadva 4 tizedes pontossággal megkaptuk azt a megmaradó összeget, amit motorépítésre költhetek. És pedig: 0,0000 HUF hajszál pontosan! Valaki, ha látja, szóljon a csodának, hogy nézzen be hozzánk is egy pöttyet. Meghívnánk egy kávéra…

…Inkább dolgozzunk.
A lendkerék gyári tömegétől gondolom nem nagyon szabad eltérni. Régen mintha a Ladás korszakban lett volna valami olyan megoldás, ahol faragtak a lendkerékből (is) annak érdekében, hogy könnyebben és jobban pörögjön fel a motor. Ezt talán itt most kerülni kellene a dízel esetében. Tehát méregettem egy keveset:

plzltn: DSCF6794

 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása